به گزارش خبرنگار حیات، محمد هادی، مدیرکل پست استان تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد ، ضمن تشریح برنامهها و دستاوردهای اخیر این اداره گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۵۰۰ هزار مرسوله در استان تهران پذیرفته و تقریباً به همین میزان نیز توزیع میشود. این حجم فعالیت از طریق ۱۱۳ دفتر پست دولتی و ۶ دفتر بخش خصوصی انجام میگیرد.
وی با اشاره به ضرورت بهینهسازی فضاهای پستی و افزایش دسترسی مردم افزود: در دو سال گذشته، بهمنظور افزایش کارایی و پوشش خدمات، نواحی جدید توزیع در استان ایجاد شده است. تنها در شهرستان شهریار شش ناحیه جدید راهاندازی شده و در تهران نیز چند لایه توزیعی تازه شکل گرفته است. طبق برنامه، تا یکی دو ماه آینده دو تا سه ناحیه توزیع و قبول دیگر نیز اضافه خواهد شد.
هادی با بیان اینکه به مناسب روز جهانی پست باجه شبانه پست چهار راه لشگر را راه اندازی کردیم، تشریح کرد: درحال حاضر این باجه تا ۱۲ شب فعالیت می کند تا شهروندان در ساعاتی که ازدحام ترافیک زیاد است و نمیتوانند نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام کنند، در ساعات خلوتتر به باجه گفته شده در چهار راه لشگر برای تحویل یا دریافت مرسوله خود مراجعه کنند. اگر این سرویس موفق باشد، زمان بندی آن تا صبح ادامه خواهد داشت. این باجه اولین باجه شبانه پستی در سراسر کشور است.
مدیرکل پست استان تهران همچنین درباره میزان پیشرفت پروژه جی نف در استان تهران توضیح داد: در استان تهران، نقاط روستایی ۸۰ درصد و نقاط شهری این ۱۰۰ درصد این پروژه پیشرفت داشته است که در کشور رتبه اول را دارد. پروژه جی نف در مناطق جنوبی استان تهران به دلیل تعدد زیاد روستا پیشرفت چندانی نداشته اما حتما تا پایان سال به پیشرفت ۱۰۰ درصد میرسد.
هادی درباره طرحهای عمرانی پست تهران گفت: «در سال جاری، توسعه ساختمان پرند و گسترش فضای ساختمان پردیس در دستور کار قرار دارد. طبق برنامه زمانبندی، این طرح باید تا پایان سال به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی برسد و اکنون در مرحله دریافت مجوزهای اجرایی هستیم.»
وی در خصوص کاهش هزینهها و استفاده از فناوریهای هوشمند تصریح کرد: با بهرهگیری از سیستمهای هوشمند، تلاش داریم هزینه فرآیندهای داخلی را کاهش دهیم تا بتوانیم با قیمت مناسب، بهترین سرویس را به مردم ارائه کنیم. تهران اکنون به دستگاه سورتینگ هوشمند مجهز شده است.
مدیرکل پست استان تهران از توسعه صندوقهای هوشمند (لاکرهای پستی) خبر داد و گفت: «برای شهروندانی که ساعات زیادی در محل کار حضور دارند، بهویژه در شهرکهای مسکونی، در حال استقرار صندوقهای هوشمند هستیم تا امکان دریافت مرسوله در هر زمان برای آنها فراهم شود. البته باید درخواست از سمت واحدهای مسکونی یا مناطق پرتراکم انجام شود تا اقدامات صورت گیرد.
هادی میزان رضایت شهروندان از خدمات پستی را قابلتوجه دانست و اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی سال گذشته، حدود ۹۴ درصد مردم از خدمات پستی رضایت داشتهاند. امیدواریم با رویکرد جدید مدیریتی این رقم را به ۱۰۰ درصد نزدیک کنیم.
وی افزود: در ششماهه نخست امسال، حدود ۹۵ درصد مرسولات در موعد مقرر توزیع شدهاند. البته درج نکردن کدپستی، آدرس ناقص و عدم حضور گیرندگان هنگام مراجعه پستچی از موانع تحقق صددرصدی این شاخص بوده است. با درج شماره تماس در بستهها، امکان هماهنگی دقیقتر فراهم میشود.در مجموع حدود ۹۲ درصد مرسولات طبق تعهدات زمانی و نوع سرویس در موعد مقرر تحویل شدهاند.
وی درباره بهروزرسانی ناوگان توزیع گفت: بهینهسازی ناوگان از برنامههای امسال است. طی روزهای آینده خودروهای جدید پستی وارد چرخه خدمت میشوند و در کنار آن از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقای کیفیت خدمات بهره میبریم. ماهیت خدمات پستی ذاتاً موجب کاهش ترددهای شهری و بهبود کیفیت هوا است. از این رو در دو سال گذشته تعدادی از موتورسیکلتهای پستی را به موتورهای برقی تبدیل کردهایم و قصد داریم تا پایان امسال کل ناوگان موتوری را برقی کنیم.
انتهای پیام/
نظر شما